campagnebeelden PU.jpg

#playunified

#PlayUnified social media campagne 2018

Bekijk meer

Begin oktober 2018 daagden 14 van onze sporters hun 14 favoriete topsporters, hun persoonlijke helden, uit via social media. Na de door Q&A | Communicatie strak geregisseerde kick-off van #PlayUnified, accepteerden 14 absolute topsporters als Ireen, Sjinkie, Suzanne, Femke, Joost, Epke, Kjeld, Tess, Anna, Laura, Niek, Maartje, Arjen en Marit hun ‘challenge’.

De #PlayUnified campagne werd zo’n succes dat een jaar later (oktober 2019) zelfs 19 #PlayUnified challenges waren geweest. Esther Vergeer, Bibian Mentel, Marjolein Kroon, basketbalteam Donar en Rajko Gommers sloten zich aan bij de #PlayUnified campagne. Zo ontstond onze ongekend succesvolle #PlayUnified campagne, die aantoonbaar effectief is gebleken, en daardoor in Brussel werd bekroond met maar liefst 3 gouden Effie Awards Europe 2019 in de categorieën:

  • Entertainment, Sport & Leisure
  • Small Budget
  • Positive Change Europe- Social Good- Non-Profit

19 #PlayUnified challenges in 1 jaar

Een week na de lancering van de #PlayUnified campagne in 2018 was de eerst challenge van Brian vs Suzanne Schulting & Marit vs Sjinkie Knegt. In het Thialf kwamen de dromen van Brian & Marit uit; sporten met hun idool. Sindsdien 

In november 2019 werden ervaringen en herinnering opgehaald tijdens een reünie voor het #PlayUnified campagne team. Voor allen was het een onvergetelijke avontuur die zij nooit zullen vergeten!

Resultaten

25,6 mln

Totaal bereik

8+ mln

Bereik via social media

6 mln

Bereik via online nieuws

6 mln

Bereik via print media

5 mln

Bereik via tv

420.000

Bereik via radio

#PlayUnified in Belgie

In 2016 werd de #PlayUnified campagne met succes gelanceerd door Special Olympics België, in samenwerking met LDV United. 2018 was het jaar voor #PlayUnified in Nederland. Special Olympics bestond exact 50 jaar en het Nationaal Sportakkoord, met als nummer 1 doelstelling “Inclusief sporten & bewegen”, werd ondertekend. Een mooi haakje om Q&A | Communicatie te vragen het concept in samenwerking met LDV United voor Nederland verder uit te werken, te verdiepen en te verbreden.

Doe mee

DEEL DE CHALLENGE #Playunified

2024 Play UnifiedPrivacy verklaringCookiebeleidDisclaimerPartnersContact
SO_Nederland_Mark_Web_WHT 1.png
image 1.png