#playunified
Play Unified activiteiten zorgen voor verbinding
De ambitie van Special Olympics Nederland is om houding en gedrag jegens mensen met een verstandelijke beperking positief te beïnvloeden. De beste manier om dat te realiseren is door met elkaar in contact te komen. Sport is in onze ogen bij uitstek de plek waar we elkaar ontmoeten, samen emoties beleven en begrip voor elkaar ontwikkelen. Dat klinkt simpel en dat is het ook! Onder het mom van goed voorbeeld doet volgen; de Play Unified activiteiten van event partner Coca-Cola in Nederland.
Event partner Coca-Cola maakt ontmoetingen tussen mensen met en zonder verstandelijke beperking mogelijk; door samen te rennen, middels een potje darts, op het ijs en tijdens diverse evenementen.
Ontmoeting tijdens de Rotterdam Marathon
Eén van die ontmoetingen vindt inmiddels al meerdere jaren plaats tijdens de Rotterdam Marathon. Medewerkers van Coca-Cola vormen een team met Special Olympics sporters en samen lopen zij in estafetteteams de marathon. Een echte teamprestatie die al jaren voor waardevolle momenten zorgt.
“’Onze’ Rotterdam Marathon is #playunified zoals het moet zijn! De Marathondag die de Special Olympics sporters en onze collega’s samen in Rotterdam doorbrengen is ieder jaar weer een feest van herkenning, verbroedering en keer op keer een fantastische TEAM prestatie. Het samen rennen van de Marathon kost natuurlijk energie, maar levert vier keer zoveel energie op voor iedereen!”, aldus Lianne Zevenbergen, Coca-Cola Europacific Partners Nederland
Schot in de roos
Tijdens Coca Cola OPEN gaat Coca-Cola met belanghebbenden in gesprek over belangrijke duurzaamheidsonderwerpen. Tijdens de vijfde editie, in oktober, waren ook de maatschappelijke partners van Coca-Cola in Nederland aanwezig, waaronder Special Olympics. Niet alleen tijdens de sessies, maar ook tijdens de pauzes werd de bezoekers het vuur aan de schenen gelegd. Special Olympics sporters Juan Andres en Marit daagden iedereen uit voor een potje Play Unified darts. Iedere pijl stond voor een onderwerp, met een daarbij behorende vraag. Doordenkers, maar ook vragen waarbij het antwoord de ogen deed openen. Een schot in de roos, zowel de vragen als het dartbord.
This is Forward Week
Tijdens de This is Forward Week stapten Coca-Cola collega’s het ijs op voor een schaatsclinic onder leiding van Special Olympics sporters Laura, Lize en Peter. Na een goede warming-up kregen de medewerkers tips om hun slag te verbeteren en uiteraard werd de clinic afgesloten met een relay.